
Lo tresaur de la davalada
Un còp èra una polida debuta de tantossada del 15 d’octòbre dins los environs de la selva de Rèns-los-Banhs. Calandrons, regenta, ajudas e parents caminèrem lo cap en bas e lo cuol en l’aire e d’en pertot s’ausissiá : « Gaita! n’i a de pertot », « Aquí n’i a doas ensemble », « Son bèlas! » « Ai, que fissa ! »
La selva tota èra emplenada de voses gaujosas d’aquestes cercaires del tresaur de la davalada: la castanha.
Un còp que los panièrs foguèron emplenats, que cadun aviá plan profiechat de l’odor meravilhosa de la natura, l’ora venguèt de realizar un projècte de Land Art preparat en classa : la crotz occitana de la natura.
Cadun èra a son pòste: los enfants trigavan, los parents ajudavan e tot lo monde i botia de se per realizar l’òbra d’art polida !
Enfin, botèrem la toca finala e convidèrem los parents per dançar e cantar la cançon de « la bèla castanha » (autor Laurenç Cavaille) per festejar l’arrivada de la davalada ! Èrem fiers de presentar lo nòstre trabalh e de partejar aqueste moment convivial amb los parents.
A la fin, partejèrem lo nòstre tresaur e dintrèrem a l’ostal los uèlhs e lors cors gaujoses.
Lo dijòus, quora tornèrem en classa, posquèrem faire cramar qualquas castanhas e descobrir lo bon taste d’aquelas fruchas de davalada.
La classa de l’escòla Calandreta Limosenca
*Le trésor de l’automne
Il était une fois un joli début d’après-midi du 15 octobre dans les environs de la forêt de Rennes-les-Bains. Calandrons, enseignante, aides maternelles et parents allèrent se promener tête en bas, fesses en l’air et dans tous les coins nous entendions : « Regarde! iI y en a partout! » « ici, deux ensembles! » « elles sont énormes! » « Aie! Ça pique! »
La forêt toute entière était remplie des joyeuses voix de ces chercheurs du trésor de l’automne: la châtaigne.
Une fois que les paniers furent bien remplis, que chacun eu bien profité de la merveilleuse odeur de la nature, l’heure fut venue de réaliser un projet de Land Art préparé en classe: la croix occitane de la nature.
Chacun était à son poste: les enfants triaient, les parents aidaient et tout le monde y mettait du sien pour réaliser cette belle oeuvre d’art!
Enfin, nous avons mis la touche finale et pu convier les parents pour danser et chanter la chanson de « la bèla castanha » ( auteur Laurent Cavaillé) pour fêter l’arrivée de l’automne! Nous étions fiers de présenter notre travail et de partager ce moment convivial avec nos parents.
À la fin, nous avons partagé notre trésor et sommes rentrés à la maison, les yeux et les coeurs joyeux.
Jeudi, en revenant en classe, nous avons pu faire griller quelques châtaignes et découvrir le bon goût de ces fruits d’automne.
La classe de l’escòla Calandreta Limosenca